2010. május 3., hétfő

Panini al mascarpone/ mascarponés zsemlécskék

Panini al mascarpone/ mascarponés zsemlécskék


Panini: szendvics zsemlécske.
Ez a változat mascarponéval készült, és az illata sülés közben, az valami fenséges. 
Az egyik, általam sokat látogatott román oldalon találtam a receptet, de miután a gugli translate akkora ökörségeket írt, így Paulához fordultam a pontos receptért.
Az eredeti oldalon pompás fázisfotók találhatóak.


Hozzávalók:

- 150 g rétesliszt
- 500 g sima liszt
- 250 g mascarpone
- 25 g cukor
- 40 g friss élesztő
- 300 ml langyos tej
- 1/2 kiskanál só
- 50 g olvasztott vaj

A kenéséhez: tojás sárgája és tej
A szórásához: (zöld citromos) só, mák, szezámmag



Kenyérsütő gépben:
Alulra a cukrot, a tejet, az olvasztott vajat, az elmorzsolt élesztőt, erre a mascarponét. A liszteket átszitálom, összekeverem a sóval és azt is a tartályba öntöm. Tészta programon összedagasztatom, ha végzett, egy lisztezett tálba teszem, lefedem és kelesztem 50-60 percet.

Kézi robotgéppel:
A tejben elkeverem a cukrot és a vajat, ebbe morzsolom az élesztőt. A liszteket átszitálom és összekeverem a sóval. Egy mély kelesztő tálban a tejes-élesztős keveréket, a robotgép dagasztó spiráljával összedolgozom a mascarponéval, majd apránként hozzáadagolom a lisztet, és egy rugalmas tésztát dagasztok belőle. Lefedve kelesztem legalább egy órát.


A megkelt tésztát egy lisztezett nyújtólapra borítom, kézzel egy téglalap alakúra igazgatom, feltekerem egy hosszú rúdnak. Ezt vágom kb. 1,5 centis lapokra, ebből a mennyiségből 24 db jött ki.
Kis zsömléknek formázom a lapokat, és a felét egy sütőpapírral bélelt tepsire teszem, és kelesztem 25-30 percet.


A sütőt előmelegítem 200 C-ra, a tojás sárgáját kikeverem a tejjel, megkenem a zsemlécskéket, megszórom a kiválasztott díszítéssel, és egy kis sóval.
25-30 perc alatt szép pirosra sütöm őket, majd rácson pihentetem.


Jó étvágyat hozzá!

Max


A dallama valahogy mindig vidámmá tesz, ha meghallom:

2 megjegyzés:

Edit (Esc) írta...

Tehat az illata jo. De milyen az ize?

Chef Viki írta...

Nagyon kis helyeskék lettek!!!

Csuda napfényes fotókat kattintottál :-) Nagyon tetszik!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin