2009. november 21., szombat

Panini (Laugenbrot, Lúgos kenyérke)




Még a nyáron történt meg, hogy Jancsibácsival boncolgattuk a főzés közben lejátszódó vegyi folyamatokat. Akkor mesélte hogy is készítik a bajor perecet, kiflit. Már akkor megfogadtam magamnak, elkészítem, de aztán valahogy csak elmaradt.
Amikor megláttam Lauránál a receptet, minden eszembe jutott,a beszélgetés, és a folyamat egyszerűsége. 
El is készítettem:
Panini (Laugenbrot, Lúgos kenyérke)


16-17 zsemléhez:
Tésztához:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1 kk. cukor
3 dkg vaj
2,7 dl langyos víz
1 kk. só

A főzéséhez:
2 l víz
4 tk só
12 kk. (kb. 4 dkg) szódabikarbóna
A tészta alkotó elemeiből egy rugalmas tésztát dagasztok, 5 dkg-os darabokra vágom, formázom, és langyos helyen kelesztem.



A vízben elkeverem a sót és a szódabikarbónát, felforralom. A tésztákat (max. 5 db-ot) a forrásban lévő vízbe teszek, és 30 másodpercet főzöm. Szűrőkanállal, a sütőpapírral bélelt tepsire szedem.



Éles késsel (tapétavágó sniccer) bevágom, kristályos sóval dekorálom, és az előmelegített sütőben 220 C-on, 20-22 perc alatt megsütöm.



Só helyett dekorálható mákkal, szezámmal vagy őrölt dióval.



Jó étvágyat hozzá!


*Recipe by Richard Ploner, Jancsibácsi & Laura Adamache*

7 megjegyzés:

Edit (Esc) írta...

Nagyon tetszik. Szeretem a perecet, biztos ez is izlene.

Max írta...

Én meg köszönöm!!

Chef Viki írta...

A gombaleveshez?

Állati jól néznek ki... Ahogy ott úszkálnak a vízben, aztán ropogósra sülve... Gyilkos :-)

jókaja írta...

Gömbölyű perec :-)
A lúgban való előfőzésnek is megbeszéltétek a magyarázatát? Nagyon érdekelne.

Daisy írta...

Én is egy német kenyeres könyvben találtam a lúgos kifli receptjét és nagyon meglepődtem, hogy a szódabikarbónától lesz "lúgos". Az enyém nem lett olyan puha másnap, mint a bolti szokott lenni.A tiéd milyen másnaposan,

Max írta...

Daisy: nem tudom mert aznap elfogyott, ma újra készítettem, holnap meglátom, de azt gondolom a főzés miatt jobban megszikkad.

Richard Ploner írt egy könyvet (Brot aus Südtirol), nem az volt?

Daisy írta...

Kristiane Müller-Urban
Házi kenyerek és péksütemények
Ebből volt a receptem.
Telis tele van jó receptekkel a vargányás-mogyorós kenyértől a francia brióson át a currys zsemle, az angol zsemle/ scones/ és a lúgos péksütemények.Édes, sós, fehér és fekete kenyerek.

Jacqueline Bellafontaine: 100 újabb recept kenyérsütőgépekhez
Tanuló kenyérsütőknek ajánlható, sok képpel készült.

Bártfai Laci bácsi: Házi kenyerek és pksütemények
Na, ebben minden benne van, amire kíváncsi lehet egy kenyérsütő blogger.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin