2008. május 12., hétfő

Tápértékek: fagylalt és tölcsér

VKOrsi kérdezte hogy mennyi is a tölcsér tápértéke, ha már a fagyit így kirészleteztem. Nem volt könnyű megszerezni az információkat, de sikerült, így bepostolom azt is.
Fontos megjegyeznem, hogy sima tölcsérről van szó, nem a mézesről, csokisról stb...

Ostyatölcsér sima kicsi (3,7 g-os, 1-2 gombóchoz)
Energia kj / kcal: 60 / 14
Fehérje: 0,5
Zsír: 0,2
Szénhidrát: 2,6

Ostyatölcsér sima nagy (7 g-os)
Energia kj / kcal: 107 / 26
Fehérje: 0,9
Zsír: 0,3
Szénhidrát: 4,8








Emlékeztetőül az adatok újra, a végére tettem a jégkrém adatait:


Gyümölcsfagylalt (2 gombóc, 100 g)
Energia kj / kcal: 526 / 126
Fehérje: 3
Zsír:-
Szénhidrát: 28,5

Tejes fagylalt (2 gombóc, 100 g)
Energia kj / kcal: 720 / 172
Fehérje: 4,3
Zsír: 3,8
Szénhidrát: 30,1

Fagylalt, tejszínes (2 gombóc, 100 g)
Energia kj / kcal: 896 / 214
Fehérje: 7,2
Zsír: 6,4
Szénhidrát: 36
.
És hogy legyen összehasonlítási alapunk, a jégkrém adatai:


Jégkrém, csokoládés, poharas (100 g-os)
Energia kj / kcal: 643 / 153
Fehérje: 3,7
Zsír: 3,9
Szénhidrát: 28,3


Az előző napi felsorolás kategorizálva:

gyümölcs fagyik:

Áfonya, Banán Joe, Eper, Citrom, Hupikék.

Tejes fagyik:

Meggyes joghurt, Csokoládé, Fekete erdő torta, Velencei álom, Pisztácia, Vanília, Epres túró rudi, Bounty, Tiramisu, Kaliforniai álom, és a grillázs

De ez utóbbi kimagaslóan magas cukor tartalommal, hiszen a karamella tömény cukor.






És akkor egy kis kedv csinálónak a két gyümölcs kehely, a tölcsér szénhidát és zsír tartalma nélkül:-)

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ki merem jelentetni,hogy téged valaki lefizettett,hogy kínozz bennünket ezekkel a fotókkal:-)

Őszintén, nem igazn érdekelenek az adatok mennyire hízlal,de ez csak az én hedonista formám...aki csak enne,élvezkedne de nem számolna,gondolkodna.

Neked melyik a kedvenced?

N.

Névtelen írta...

tölcsér helyett ott virít benne 1-1 roletti :D
nagyon guszták, én már hetek óta el akarok menni fagyizni, de valahogy mindig kimarad. (multkor pl inkább egy étterembe ültünk be a tengerparton :) )

Max írta...

:-))

N (Nori?): háát igazából kimondott kedvencem nincs, sokat kedvelek, az a kérdés csinálni vagy enni?

Enni: kókuszos, diós

Csinálni: saját ihletésű ízesítések, keleti csemege, bomba, 4 gyümölcsös vanília, ...stb

Kisvirág: pszt! és ott van a tejszínhab, még arra sem tértünk ki:-))

Névtelen írta...

Ezek a fagyik megérnek szerintem napi félóra tornát, és akkor nincs bűntudat:)))
Ja, és a kalóriát nézzétek( 2.adat), ne a joule-t, mert az elrettenthet méginkább :O
Lilian

Névtelen írta...

Szerintem ne nézzetek semit,ha az embermegkíván 1-2 jó gombóccal,megeszi és jólesik az biztos nem árt..szerintem.
Nóri (N.-Nóri) :-)

VKOrsi írta...

óóóóó nagyon köszönöm :)
valahogy elsiklottam efelett a poszt felett :)

Hogy Te milyen rendes vagy!!!

biztos volt már téma, de hol van ez a fagyizó?

Max írta...

Köszi Orsi, gyenesdiás, Bringatanya, de katt a baloldali fagylatgépes képre, és bejön a gugli térképe:-)

Cukroskata írta...

Kedves Max! Vettem egy ostyasütőt, és nagyon finom ropogós tölcséreket csináltam vele, de kb. 1/2 óra alatt megpuhultak. Nem segít a fémdoboz se. Mit tesznek a cukrászok az ostyába, hogy ne puhuljon meg?

Max írta...

Szia Kata!

Bocsi, hogy megvárattalak, de elolvastam, mi van a tölcséres dobozra írva: liszt, keményítő, zsiradék, víz, térfogatnövelő

Cukroskata írta...

Köszi Max. Az én receptemben keményítő nincs, meg persze térfogatnövelő se. Megpróbálom, hogy teszek bele egy kis keményítőt :-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin