2008. március 7., péntek

Sült keszeg friss zöldségágyon

Még mindig találtam a fagyasztóban a karácsonyi keszegekből, és arra az elhatározásra jutottam, hogy most már lassan ideje lenne kipusztítani.



Kivettem egy adagot, és szépen egy éjszaka alatt felengedett a hűtőben. Reggel leöblítettem, és befűszereztem.







Semmi extra, csak citrom-borsos halfűszerem, egy kis bors és egy kis só. ebben pihent úgy 3,5-4 órát. Előkészítettem addig a zöldségeket.



Saláta alap: 1 közepes sárgarépa, 1 kis fehér hagyma, 2 újhagyma, 1/2 kígyó uborka, 2 tv paprika, 1 újjnyi gyömbér, 2 közepes paradicsom.



Öntet: 1 ek extraszűz olíva olaj, 1 ek szezám olaj, 1 tk balzsamecet, 1-1 csipet só és durvára őrölt színes bors







A répát, és az uborkát meghámozom, majd a hámozóval vékony csíkokat vágva leszelem, de az uborkának a belsejét meghagyom, ahol a magok vannak. A paprikát kimagozom, félbe vágom és vékony csíkokra aprítom. A gyömbért meghámozva gyufára vágom, a hagymát pedig keletiesen srégen aprítom. A paradicsom belsejét kiveszem, félreteszem, az nem kell (mehet a fagyasztóba), és a húsát csíkokra vágom. Összekeverem, de semmi fűszer, mert a dresszingben benne van minden. Kikeverem az önetet is.


Fél teáskanálnyi szezámolajat hevítek, azon elkezdem sütni a halat, és egy tányérral lenyomom, hogy ne pöndörödjön fel a vége. 2-3 perc múlva fordítok a halon, és egy kis kanállal óvatosan csorgatok az öntetből a halra, és ismét lenyomom a tányérral.


Még egyszer fordítok rajta, egy kis öntet, és pirosra sütöm, a tányér már nem kell.




Tálaláskor az összekevert zöldséget halmozom középre, erre a halacska és a forró lé a serpenyőböl. Izlés szerint még egy kis dresszinget csurgathatunk rá, és dúsíthatjuk még pár forgács parmezánnal is.


Csak a szálkákra kell figyelni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin