2008. január 15., kedd

VKF! XII.-Keszeg párolt zöldségekkel

Karácsony elött hozta haza Cicaanya ezt a keszeget,
nem csak ezt, egy egész zacskóval.
Mit lehet tenni, megpucoltam, kiadagoltam, és beírdalva eltettem a fagyasztóba.

Nem tudtam igazán hogy mit is készítek belőle, de aztán jött Gabojsza a VKF! XII. -vel ( VKF! = Vigyázz, kész, főzz! - magyar gasztroblogok virtuális tematikus - havonta megrendezésre kerülő - rendezvénye, idézet Gabojsza blogjáról, köszike a pontos megfogalmazást ).


Bár a kiírás szerint a (magyar?)tenger gyümölcseivel készítsünk valamit, de aztán az volt a közös nevező, hogy ebbe belefér minden féle hal és egyéb vizi herkentyű:-))



Az alap gondolatot Jamie Oliver ihlette, aztán egy kis átalakításon, és honosításon esett át, így született a


Keszeg vele párolt zöldség ágyon by max:





A halat reggel kiveszem a fagyasztóbol, és néha megforgatva szobahőmérsékelten kiolvasztom.


Beszórom egy speciális halas fűszerkeverékkel ( lemon-pepper, schwartz by mccornik ), és egy kis tengeri sóval.


Sima lisztben megforgatom, és kevéske fokhagymás olíva olaj és vaj keverékén szép pirosra sütöm.




Ha kész a halacska, kiveszem a serpenyőböl, félre teszem egy tányérra. A serpenyőbe teszek kb. 20 dkg fagyasztott kedvenc zöldség keveréket ( ardo-wok keverék ), alaposan átforgatva megpárolom.



Ha zöldség elérte a félkemény párolt állapotot, visszateszem a halat hogy átmelegedjen. Tálaláskor a zöldségből készített ágyra fektetem a halakat.




Itókák: őszinte leszek, egy adag bodza szörpöt ittam hozzá csendes ávízzel felöntve:-))

folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin