2011. március 2., szerda

Hamburger zsemle

Nagyon szeretjük a hamburgert, a saját készítésű húspogácsa mellé már régóta készítünk saját hamburger bucit is, de nem sikerült időben lefotózni, mielőtt még elfogyna. Most sikerült, bár ezek a képek is este készültek, nem is lettek valami fényesek.
Hamburger zsemle.Puha, foszlós tészta, egy kicsit édesre készítve. Nem mellékes a bekerülési költsége sem. Érdemes belevágni. Egy kis segítség , Limara rövidke videója a formázáshoz.



Hozzávalók 12 darabhoz:

-          60 dkg liszt
-          1 tojás
-          10 dkg joghurt/kefir
-          20 dkg tej
-          5 dkg olaj
-          1 tk só
-          2 ek cukor
-          2 dkg élesztő

A kenéshez, szóráshoz:

-          1 tojás sárgája
-          2 ek szezámmag (elhagyható)


Ügyeljünk arra, hogy az élesztő kivételével legyen minden szoba-hőmérsékletű. A tejet keverjük össze a joghurttal és keverjük el benne a tojást. Puha, rugalmas tésztát dagasszunk. Tegyük langyos helyre, letakarva, és kelesszük a duplájára (45-55 perc). Kevés liszttel megszórt felületen 12 egyforma részre vágjuk, és zsemlét formázunk belőle. Sütőpapírral borított tepsire rakjuk (érdemes két részre venni, mert szépen megnő), és letakarva kelesztjük 35-40 percet.



Közben a sütőt előmelegítjük 200 C-ra. A zsemléket megkenjük tojássárgájával, és megszórjuk szezámmaggal.
Miután betesszük sülni, a hőfokot vegyük vissza 180 C-ra, és süssük meg szép pirosra, kb. 18-20 perc alatt.

Jó étvágyat hozzá!

Max

5 megjegyzés:

Edit (Esc) írta...

Ezt ki kell probaljam. Hamburgerzsemelt mar csinaltam, de nem voltam teljesen megelegedve az eredmennyel. Kiprobalom, csak egy reszet lefagyasztom, mert ez tul sok lesz nekunk.

Max írta...

Edit nem fogsz csalódni! Nagyon jó lett(-:

Névtelen írta...

Hajtott a kiváncsiság! Most értem haza, de az első dolgom volt, hogy megnézzem a ,,bucid"! Mondig montam: ,,ez a pasi tud valamit"! :-)
Csilla

Max írta...

Csilla! Mondtam! Nagyon jó lett, ki kellene próbálnod!

Névtelen írta...

Helló! Ja! Ahogy elküldtem az üzit láttam hogy montam (kicsit falusiasan)és nem mondtam, de nem tudtam már törölni az üzit!
NE KÖTEKEDJ TEEEEEEEEEEEE! :-)
Csilla

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin