2010. szeptember 18., szombat

Angol, édes kétszersült

Kakaóba mártogatni, tea mellé, tízóraira, lekvárhoz vagy csak úgy rágcsálni, mondjuk chips helyett.
Régóta szerettem volna készíteni, de nem találtam igazán jó receptet. Olyat, amire rápillantva tudom, én ezt kerestem, erre gondoltam. Nemrégiben kaptam egy szuper kis könyve(ke)t, a Cukrászati abc sorozatból. Ebben egy komoly fejezet foglalkozik a kelt tésztákkal, és közte van vagy 5 kétszersült recept is. Ezek között található az angol kétszersült receptje, amit egy kicsit átalakítottam, hogy az alapját a kenyérsütőben össze lehessen dolgozni. Természetesen ugyanúgy elkészíthető kézzel, vagy robotgép dagasztó részével is.


Hozzávalók 4 rúdhoz:

- 1,5 dl tej
- 7 dkg vaj
- 6 dkg cukor
- 1,5 dkg friss élesztő
- 2 egész tojás
- 35-40 dkg sima liszt
- 1 tk só

A kenéséhez egy tojás sárgája



Lágy, rugalmas tésztát dagasztunk a hozzávalókból. A liszt pontos mennyisége függ a tojás nagyságától. Én Anyukámtól kapott, házi tojással csináltam, voltak legalább L-es méretűek, így kellett a 40 dkg liszt. A lényeg az, hogy mindenképpen figyeljük a tésztát, és ha kell, akkor korrigáljunk. Ha már elválik az edény falától, akkor tegyük félre lefedve pihenni, 20-30 percre.
Borítsuk egy lisztezett nyújtólapra, dolgozzuk át, és nyújtsuk ki téglalap alakúra, kb. 2,5-3 centi magasra. Vágjuk fel négy egyforma hasábra, tegyük sütőpapírral kibélelt tepsire és kenjük le a tojással. Kelesszük még 20-25 percet, majd előmelegített sütőben, 165-170 C-on, süssük szép pirosra.


Hagyjuk rácson teljesen kihűlni. Én este sütöttem meg, és reggelig hagytam pihenni. Másnap reggel felszeltem szép vékony szeletekre, és 165 c-on, mindkét oldalát megpirítottam. Ha nem elég édes, a második pirítás előtt megszórhatjuk porcukorral, és úgy süssük át.

Jól záródó fém dobozban, hosszabb ideig eltárolható. Tetszés szerint ízesíthetjük a tésztát, adhatunk hozzá fűszereket, kandírozott citrushéjat vagy más finomsággal. Csinos celofánba csomagolva gasztroajándéknak is tökéletes.

Jó étvágyat hozzá!

Max

1 megjegyzés:

Mariska írta...

Szia!
Köszönöm ezt a receptet, holnap meg is sütöm, laktóz és glutén mentes változatban , remélem úgy is jó lesz

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin