2009. november 20., péntek

Lassan, egyben sült sertéskaraj

Egyben, lassan, kíméletesen sült sertéskaraj

Vettünk a hentesnél egy szép csontos rövidkarajt. Azt találtuk ki hogy közepes hőmérsékleten, egyben sütjük meg.




Beirdaltam a bőrét, és leválasztottam a csontról, majd összekötöztük. Így könnyebb lesz tálalni, amikor megsült.

5-6 gerezd fokhagymát egyforma csíkokra vágtam, és azt bedugdostam a bőre alá, és a hús mellé, a csonthoz. Olajat kikevertem zöldfűszerekkel, tört borssal és egy kevés kis sóval, ezzel a páclével alaposan bedörgöltem. Beleraktam abba tepsibe, amiben sütni szeretném, lefóliáztam alufóliával, majd beraktam egy egész éjszakára érlelődni.
 Másnap öntöttem alá egy deci vizet, majd fóliástól beraktam a hideg sütőbe, és 145 C-on sütöttem 2 egész órát. Nem nyitottam ki a sütőt, hagytam, hogy párolódjon.




Megpucoltam 2 fej hagymát, 2 almát és pár gerezd fokhagymát. Kivettem a tepsit, megsóztam a húst, mellé tettem a hagymákat és a fokhagymát, visszatakartam és még pároltam fél órácskát.

Ekkor levettem a fóliát, leöntöttem a levét, és szépen, néha megforgatva pirosra, ropogósra sütöttem.

Amikor megpirult, kiveszem, és pár percet pihentetem, és csak utána szeletelem.

A mellette megsült zöldségekből és a levéből finom mártást lehet készíteni, de ha most nem akarjuk felhasználni, hagyjuk kihűlni, és nyugodtan fagyasszuk le, bármikor készíthetünk belőle mártást.

 Tálalás előtt elvágom a kötözést, és leválasztom csontról, de azt is a tálra teszem, hiszen sokan kedvelik ezeket a falatokat is.




Készíthetünk hozzá rizst, burgonyapürét, vagy salátát.

Jó étvágyat hozzá!

8 megjegyzés:

Edit (Esc) írta...

Ez nagyon BB inyere van. Majd megmutatom neki. :)

Chef Viki írta...

Igen, sokan kedvelik ezeket a falatokat :-)

Egyszer láttam egy siserehadat kacsacsontra rárabolni :-DD

Az a jó ropogós kis bőre...

szepyke írta...

Azt az anyját!
Hozok egy szelet kenyeret hozzá, és már ülök is asztalhoz!:)

Zsófi írta...

Egy kicsit körbe szoktam sütni, mielőtt a sütőbe rakom. Szebb lesz a bőre és benne maradnak az ízek. (Egy kisebb tepsit rakok a gázra.)

Max írta...

Kedves Rózsaszín Pötyik!

Tessék ezt kipróbálni, ez egy más módszer, így is szép lesz a bőre, és puha omjósz lesz.

CV: azt én is láttam:-))

Szepy: ne hozz kenyeret, van, csak gyere

Esc: ez igazi BB falat!!

Edit (Esc) írta...

BB mondja: most egy szelettel megenne belole...
ESC mondja: alaposan attanulmanyosta, jo fel orat nezte a feed-ben...
Arra ker, hogy ajanlj neki valami fuszert egybesult libamellhez :)

Névtelen írta...

A pirosrasütés időben kb mennyi? mi is ki akarjuk próbálni:)
ancsa

Max írta...

Kedves Ancsa!

A pirosra sütés relatív, függ a sütőtől a hústól. Nem tudom időben megfogalmazni, figyelni kell, de nem ég meg könnyen.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin