2009. október 20., kedd

Egyből kétfélét: Leves és sült hús



Régi módszer ez nálunk, hogy a húsról lefőzünk egy levest, majd a leveshúst lesütjük sok zöldséggel és egy kis tejföllel.

Ezt a fajta ételt szoktam én válságos ételnek hívni, mert azért jót tesz az ember pénztárcájának, hogy egy alapanyagból kihozza az ebédet.




Készítettük kacsával, csülökkel és most csirkével. A csülökről pár szó, de majd az is archíválom. Nagyon finom húslevest lehet belőle főzni, de gondoljunk bele, hogy egy kocsonyába is nyugodtan bele lehet tenni.




Főztem csirke alsó combból és szárnyból egy jó kis levest, sok-sok zöldséggel.





Leszűröm és szétszedem a levest, a húst leterítem egy tűzálló tálba, arra rá a zöldséget. Ízesíteni nem kell, mert a leves zamata a húsban benne van.




3-4 evőkanányi tejfölt, hőkiegyenlítéssel kikeverek 2-3 merítőkanál levessel. Az így kapott mártást szépen rácsorgatom a tálra.








Meleg sütőben szép pirosra sütöm. Sok idő nem kell hozzá, mert minden főtt, csak egybe kell sütni.




Jó étvágyat hozzá!

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Nagggyon jó!

Nálunk régen úgy működött, hogy húsleves, a leveshús mellé pedig főtt krumpli és paradicsomszósz vagy meggyszósz :-)

szepyke írta...

A sárgarépa egyszerűsége megsütve fejedelmi étellé varázsol bármit. Legalábbis szerintem. Szeretem az édességét, levesben, bármiben!

Garffyka írta...

Húslevesből leveshús tormával, kenyérrel, vagy vadashoz, vagy, mint Vikiéknél, főtt krumpli és paradicsom/meggyszósz.
Max, nagyon tetszik az ötlet, és régen volt nálunk húsleves.

Névtelen írta...

Ilyen változatban még sose készitettem, de jó ötlet, kifogom próbálni.
Viszont, amikor csülökkel készitem, akkor a hús mellé ecetes-cukros piros hagymát szoktam készíteni,ez fenséges, ajánlom Neked is, egy próbát mindenképp megér:)
Üdv. Ildikó

Edit (Esc) írta...

Jo otlet, nagyon jo. Nalunk is ugy fogyott el, mint Vikinel, csak nem meggyszosszal...
Ha ezt hamarabb tudom... a mult heten csinaltam egy adag huslevest. BB szokta iszonyuan hamar eltuntetni, be sem kerul a hutobe...

chilii írta...

igen, ez nálunk is étlapon van hóvégén! de én almaszósszal és pirított krumplival szeretem a főtt húst. terveztem is mostanában megint :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin