2009. szeptember 5., szombat

Leveles fonat könnyedén (CV után szabadon)


Kedves Barátaim legújabb játéka a következő: jobbnál jobb kajás linkeket küldözgetnek. Jött már fagyis, töltött focaccia-s és fűszeres is.
Most is így történt, Edit küldte a stanglis linket Chef Vikinek és nekem. Az "időeltolódás" miatt én csak este jutottam a levélhez, de addigra már a Házias konyhában ott gőzölgött a stangli.
Megláttam és az "azonnalelkellkészítenem" listára tettem. Az eredeti és CV által gyártott verzió is házilag nyújtott tésztával készült. Én azonban a négyzet formájúra nyújtott, tekercsben kapható terméket választottam (mert ez volt a hűtőben). 
Ugyan jó lett így is, de talán annyira nem tudott levelesedni, megnőni, mint a másik verzió, a másik hibája pedig az ennek a tésztának, hogy hajlamos megtörni, amikor kitekerem.

Kolbászos-sajtos fonat, leveles tésztából (max verzió):

Hozzávalók, 16 db fonathoz:

2 tekercs leveles tészta (2x275 g)

2 ek ketchup

100 g szeletelt paprikás felvágott

100-120 g reszelt félkemény sajt (én most pizza mozzarella és trappista keverékét használtam)


Kiterítem a lapot, a sütőparin hagyva. Elfelezem a tésztát, és megkenem ketchuppal.

Beborítom a szalámival.


Erre jön a sajt, a tészta üres felét pedig megkenem vízzel.



Összehajtom, és alaposan lenyomkodom. Elteszem a hűtőbe pihenni egy kis időre. 
Ugyanígy elkészítem a másik tésztalapot is.


Pizza vágóval, vagy egy éles késsel, nyolc egyforma csíkra vágom.


A sütőpapíron egy kis logisztikai áthelyezéssel eligazgatom, és megcsavargatom a csíkokat.


Előmelegített sütőben, 200 c°-on, szép pirosra sütöm.


Jó étvágyat hozzá! 
Vigyázat!!! gyorsan párolog!!!

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Tanúsítom a párolgás fokát :-) Ha nem látom, nem hiszem el :-)))

Tessék kipróbálni a fagyasztott tésztával, majd' elrepül!

Edit (Esc) írta...

Megint beeloztek! Ma nalam is lesz!

Max írta...

Nem a gyorsaság a fontos, hanem a részvétel. Kiváncsian várom!!! (esc)

Andi/cuki írta...

Engem is megihletett a Chef Viki, nagyon guszta Max a Tiéd is!

trinity írta...

Azt meghiszem, hogy párolog!!!
Én is a fagyasztottal voltam elégedettebb-de azért ez sem kutya:)))

Max írta...

Andi: köszike
Lily: le kell takarni:-))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin