2009. január 25., vasárnap

VKF!XXII/2: Babgulyás light by Trinity

Pár szó az előzményekről:

Volt nekem egy kedves Alkotótársam, akivel közösen neveztünk több VKF!-re is. Miután éreztem benne a lendületet, és a sok kitűnő recept amivel segített, és etetett, úgy gondoltam, saját útra kell bocsájtanom. Karácsonyra megajándékoztam a Házias konyhával, és a TheChefViki névvel, és "rákényszerítettem" a blogolásra.

Miután egyedül maradtam, kerestem újabb segítőt. Rábeszéltem Trinity-t a részvételre, de Ő is kedvet kapott a blog íráshoz, és közben elindította a Zamat és illat-ot.

De ezt a receptet még a közösködős időszakra készítette, és megengedte hogy ezt én publikáljam.

Következzék hát a recept és a leírás:

Miután családom fiatalabb tagjai titokzatos oknál fogva nem szívesen látnak négylábú állatot az étkezőasztalon, ezért kénytelen voltam jó néhány receptet áthangszerelni szárnyasokra. (Az igazság kedvéért: azért a szűzpecsenyét, a bélszínt,  a szarvas vagy őzhúst nem hagyják ott  a tányérjukon, no de mindennap nem ehetünk mégsem ilyesmit J).

Így aztán többek között a babgulyást is ki kellett próbálni csirke és pulykamellből-mindkettő bevált, ilyen formában már senkinek nincs kifogása ellene.

Egy jó tanács rögtön az elején: tapasztalataim szerint a szárnyasok ilyen felhasználása valamivel erőteljesebb fűszerezést kíván, mint a disznóhús.

 

Az én light babgulyásom a következőképpen készül:







BABGULYÁS KICSIT „KÖNNYEBBEN” by Trinity:

Hozzávalók:

40 dkg pulyka vagy csirkemell kockákra vágva (jelenleg pulykából készült)

40 dkg mirelit fejtettbab

3 db közepes sárgarépa

2 db közepes fehérrépa

kis darab zeller

kis darab karalábé

1 kisebb paradicsom

1 kisebb zöldpaprika

1 nagyobb fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

kevéske olívaolaj

pirospaprika

egész bors

babérlevél

1 kanálka biovegeta

a tálaláshoz igény szerint erős paprika, petrezselyem

 

A nokedlihez:

2 db tojás

liszt(amennyit felvesz)

 






Miután előkészítettem a hozzávalókat (a húst kockákra, a vöröshagymát egész apróra , a répaféléket kisebb hasábokra vágtam, a fokhagymát péppé zúztam ), a felmelegített olajon megdinsztelem a vöröshagymát, sózom és ráhintem a pirospaprikát. Rögtön ezután hozzáadom a feldarabolt szárnyashúst , a nagyobb darabokra vágott paprikát és paradicsomot és a hús fehéredéséig kevergetem. Ekkor teszem hozzá a fokhagymapépet és kevés vízzel felforralom. Ebben a fázisban mehetnek bele a fűszerek és a biovegeta. Mivel a húsnak és a gyenge fejtett babnak sem kell túl hosszú főzési idő, ezért  ekkor már elő is jöhet a mélyhűtőből a bab, forrhatnak tovább egy ideig. A zöldséghasábok kb. félidőben kerülnek sorra, nehogy péppé főjenek.

A nokedli, mint a gulyás/babgulyás tartozéka opcionális-mi így szeretjük. Ez már tényleg csak néhány perc forralást igényel, csak akkor teszem bele, mikor már tényleg kész a leves és egy utolsó kóstolással a fűszerezést is leellenőriztem.

(Ha még egészségesebben szeretném készíteni, akkor a nokedlihez zabpehelylisztet használok. A színe sajnos nem olyan szép fehér, de az íze az ugyanolyan finom…..)

A tálalásnál egy kis apróra vágott petrezselyemmel díszítem és ízlés szerint ki-ki kedvére tehet bele chili paprikát.

Ropogós kenyérrel, meleg pogácsával tökéletes egytálétel a zimankós, téli napokon


Köszönöm szépen!

1 megjegyzés:

Gabriella írta...

Ez a recept nagyon jó. Már rég nem ettem babgulyást, de most kedvet kaptam hozzá.
üdv, Gabriella

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin