2009. január 8., csütörtök

Gyros pitában (Update)

Mikor megláttam Limaranál a pita receptjét, azonnal tudtam ezt sürgősen el kell készítenem. Két tini gyeremekkel, akik oda vannak a gyrosért, de hát a mai árakon( 500-600 huf/db), és ugye egy nem is elég...

Tehát dologra fel. A tészta adott, már csak a hús kell. Vettem csirke combokat, megsütöttem són, majd kicsontoztam, és felaprítottam.

(Update) Több kérdés is érkezett a lisztről. Készíthető sima lisztből is, csak az állagát kell figyelni, mert másképpen veszi fel a vizet a sima liszt(egy kicsit többet vesz fel), a lényeg hogy a tészta egy kicsit lágy legyen, de folyós.


Pita tészta (8 db, kb. 20 cm nagyságú koronghoz):

2 ek olaj

1 tk só

2 tk cukor

3 dkg friss élesztő

3 dl langyos víz

20 dkg graham liszt

30 dkg sima liszt




Kenyérsütőgép, tészta program. Lisztezett nyújtólapon átdolgozom, majd 8 részre osztom. Kis pogácsákat formázok és 15-20 percet pihentetjük.

Kinyújtom, és letekarva kelesztem kb. 30 percet.

Előmelegített sütő rácson kettesével 5-7 perc alatt megsütöm.



Két féle öntetet készítek hozzá.

Fokhagymás:

22,5 dkg natur joghurt

2 gerezd fokhagyma

1 tk olívaolaj

1 tk szárított petrezselyem zöldje

1/2 tk citromlé

só, bors

Kiekeverem a hozzávalókat és belereszelem a fokhagymát. Pihentetem 1/2 órát.



Paprikás öntet:

22,5 dkg natur joghurt

1 gerezd fokhagyma

1 tk olívaolaj

2 tk édes paprika krém

só, bors

Belereszelem a fokhagymát a joghurtba, és kikeverem a hozzávalókal. 

Friss zöldségeket (uborka, káposzta, tv paprika, paradicsom, sárgarépa) vékony csíkokra vágok, vagy reszelek. 

Talán annyi hogy egy kicsit vékonyra nyújtottam (2-3 kihasadt), lehet hogy inkább 12 kicsi pitát fogok kidolgozni.

7 megjegyzés:

Ruth* írta...

Én is ennik. ;)

Garffyka írta...

Jahaj, Max, pont most törpölök a jövő heti menün ... a gyrost biztos felveszem :-)

Limara írta...

Nagyon klassz, étvágygerjesztő! Pedig nem akartam vacsorázni..:))

KOS - SOK(K) írta...

Nagyon jól néz ki! :) Nyammi! :)

Max írta...

Mici!
Csinálhatod sima liszttel, én azért így csináltam mert volt itthon.

me írta...

Max! Szuperül néznek ki !! Milyen vastagra nyújtod el a tésztát, és kb hány cm az átmérő?? Én már többször sütöttem, de valamiért nem mindegyiknek lett jó üreges a belseje.

Egyébként nálam is tervbe van véve, lehet, hogy jövő héten nálunk is ez lesz.

Mesi

Max írta...

Szia Mesi!

Jó vékonyra(3-4 mm) nyújtottam, és kb. 20 cm-re, de legközelebb kicsit vastagabbra hagyom.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin