2008. december 29., hétfő

Gasztroajándékok: fűszerkeverékek

Idén két félét is készítettem, mexikóit és provanszit. Mi már régóta használjuk, és ilyet adtunk ajándékba is. (Jajjaj, Anya elfelejtettem odaadni mikor itt voltatok!!, majd viszem) Az MP3-ra (MorzsikaParty3-ra) is vittünk a Morzsikáknak, Pannicica már fel is használta, és szeretné reprodukálni. 

Mindig frissen készítem, és nagy előny, hogy tudjuk mi van benne. 


Provanszi fűszerkeverék (egység, én evőkanalat használtam):

2 só

2 fokhagyma örlemény

6 vega (reform vito) mix

1 oregano

1 kakukkfű

1 petrezselyem

1 majoranna

1 medvehagyma

1/2 bazsalikom

1/2 zsálya

1/2 szurokfű (csombor)

1/2 rozmaring

1/2 tárkony

+ 1 tk cukor ízfokozónak

Belemérem a robotgép késes aprítójába, és abban összeporítom és alaposan összekeverem. 




Mexikói fűszerkeverék:

1 kömény

1 fűszerpaprika (édesnemes)

1 oreganó

1/2 bors

1/2 zeller levél

1/2 fokhagyma örlemény

2-3 szárított fűszerpaprika (csumája levágva, de a magokat benne hagyom)

+ 1-1 tk szárított citromhéj és cukor

Eljárás mint az előzőnél. Mivel a csípőset nem mindenki szereti, ezért külön adok mellé szárított chillt vagy chilli pelyhet.



Pár szó a fűszerekről: nagy részét a herbáriában vettem, a vito reform ételízesítőt a multik bio polcán lehet fellelni.



Használható zöldfűszerként is, de ételízesítőként is, csak arra vigyázzunk, hogy az őrölés miatt az illó olajak felszabadulnak és sokkal ízesebb lesz vele az étel.

Tárolása: jól záródó üvegben vagy csinos kis celofánzacskóban.

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szuperek a fűszerek, köszönöm a titkot!

Névtelen írta...

Szia Max!
A provancit én is használtam és meg is dícsértem a fórumon már másnap. Isteni!
Tuli.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin