2008. november 16., vasárnap

Juhtúrós pogácsa átalkítva

Egy régebbi verzió új átdolgozása, a vendégek fogadására. Így utólag elismerem, jobban sikerült mint az elődje. Készíthető sima túróval is, de kapható olyan juhtúró/bryndza a boltokban (én most az aldiban vettem) aminek az íze nem annyira domináns.



Alkatrészek:

25 dkg puha margarin, 

25 dkg Bryndza/juhtúró, 

75-85 dkg liszt, (sok múlik a túró zsírtartalmától, ezért nem tudok pontos mennyiséget)

1 tojás, 

10 dkg krémsajt

10-15 dkg reszelt trappista sajt, 

25 dkg tejföl, 

1,5 dkg friss élesztő, vagy 7 g szárított

1 dl langyos tej, 

1 tk cukor.



A tipikus nyugtalan kelt tészta, amit folyamatosan figyelni kell, és korrigálni a liszt mennyiséget. Az álványos robotgéppel készítettem, nem mertem a kenyérsütőben csinálni.

Az élesztőt a tejben a cukorral felfuttattam. A tojást a margarinnal, a juhtúróval, a tejföllel és a krémsajttal kikevertem. Raktam kb 10 dkg reszelt sajtot, sóztam(vigyázat a juhtúró sós!),  majd a liszt folyamatos adagolásával dagasztottam a tésztát. Ne legyen kemény a tészta, de nem is legyen folyós.

Lefóliázva éjszakára a hűtőbe tettem.

Másnap átdagasztottam kézzel, három részre osztottam. Kinyújtottam, kiszaggatttam, majd egyesével az ujjaim között meggörgettem, hogy szépen felfelé nőljön, ne oldalra. 
Hagytam pihenni fél órát, majd egy felvert tojással megkentem és megszórtam reszelt sajttal. Előmelegített sütőben 170-180 c-on, 15-18 perc alatt szép pirosra sütötttem.


3 megjegyzés:

szazala írta...

A hozzávalókból ítélve ugyanolyan finom lehetett,mint amilyen szépre sikeredett!

Névtelen írta...

Gyönyörű!! Jó nagy csésze forró tea mellé, más nem is kell....
Zsanna

Eva írta...

Hűha, Max, most találtam rá a blogodra, és elámultam, hogy mennyi finomságot készítettél! Foglak a továbbiakban is látogatni. Apropó, írtál már 7 dolgot magadról? Ha még nem, és van kedved játszani, akkor én meghívlak!Részletek itt:http://eveandapple.blogspot.com/2008/11/jtsszunk-7-dolog-magamrl.html

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin