2008. november 20., csütörtök

Enchillada 2. a tortilla készítése és a befejezés

Így néz ki egybesütve az enchillada. Nem tudtam még megkezdeni, mert ha most vágom meg akkor biztosan szétdől.

De folytatnám a készítését, a tortilla receptjével. 
Tortillát lehet venni is készen, de szerintem horror ára van, még nem számoltam ki, de az alapanyagok mennyisége is nevetséges. 
Ha a megsült tortillát felvágjuk háromszögekre, és forró olajban kisütjük, akkor ott az isteni tortilla chips. Ha a darabolás után sütőlemezre tesszük, és megszórjuk egy kis reszelt sajttal, így kisütjük a forró sütőben akkor kész a natchos (nácsosz).



Tészta, 8 db kb. 25 cm-es tortillához:

10 dkg kukorica liszt

20 dkg rétes liszt (jó a sima is)

1 ek olíva olaj

1 ek étolaj

kb. 3 dl hideg víz

az enchillada tetejére szórásnak kb. 12 dkg félkemény sajt reszelve
 


A liszteket az olajjal kikeverem, és annyi vizet adok hozzá, hogy egy jól gyúrható tésztát kapjak. Félre teszem pihenni legalább 1/2-1 órára.



Lisztezett gyúrótáblán henger alakúra sodrom, és nyolc darabra osztom, és golyónak formázom kézzel.



Darabonként kinyújtom, de közben sokszor lisztezem, mert hamar ragad. Egyszerre csak egyet rakjunk félre mert összeragadnak.



Teflon serpenyőben, kis energián mindkét oldalát megsütöm. Fontos hogy amikor új darabot teszek a serpenyőbe, elötte a lehullott lisztet kitörlöm egy papírtörlővel. Ha elcsípjük a ritmust akkor csinálhatjuk úgy, hogy egy sül, egy pihen, egyet meg nyújtunk.



A töltelékkel betöltöm, majd jó szorosan összetekerem.



Kiolajozott sütőtálba fektetem szorosan egymás mellé.



Ha kész az alsó sor, arra terítek ragut, és jöhet a második sor.



A maradék ragut elterítem a tetején, egy kis olívaolajjal meglocsolom, és beterítem reszelt sajttal. Ha túl száraznak érezzük a ragut, pár korty vizet lehet alá önteni.



180 c-on fél óra alatt készre sütöm. Hagyom egy kicsit pihenni, majd tálalom. Laktató egytál étel, és jól lehet variálni.

Készíthetjük marha húsbol is, vagy pulykából, bár az egy kicsit szárazabb lesz. Mehet bele bab, párolt sárgarépa, cukkini, padlizsán, de készíthető húsmentes verzióban is. Lehet a ragu tejfölös-tejszínes, vagy paradicsomos.

Jó étvágyat hozzá.

6 megjegyzés:

Latsia írta...

Ezt én is megsütöttem a nyáron, nagyon finoom!
http://latsiakonyhaja.blogspot.com/2008/09/enchilada-stben.html

Cukroskata írta...

Ebből most tudnék enni egy keveset :-)

Garffyka írta...

Max drága, ez több, mint merénylet! Kérek szépen fénypostával párszáz falatkányit :-)

Max írta...

Nem szeretném borzolni az idegeket, de most ettem egy tányérkával, amit meglocsoltam egy kis csípős paprikás tejföllel:-)

szazala írta...

Igenis,borzolod az idegeket!
Lehet,hogy a hétvégén elkészítem,mivel a lányom egyik kedvenc étele a tortilla,de lassan egy éve már,hogy nem sütöttem.
Egyébként nagyon-nagyon guszta!!!

Max írta...

Köszönöm kedves Szazala! És várom a beszámlót.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin