2008. november 18., kedd

Almás táska

A Sógoroméktól kapott alma hanyatlásnak indult, így a hasznosításáról kellett döntenem. Régóta terveztem az egyik multinál látott "kelt almás puffancs" kopírozását, így most szerét ejthettem.

A benne elrejtett alma tölteléket frissen készítettem, de a régebbi betétekkel ellentétben itt nem szerettem volna péppé főzni. Így amikor elérte az általam elképzelt párolási fokot, de még hersegett az alma, megkötöttem egy kis keményítővel. Nagyon jó lett az állaga, és a tésztát sem áztatta el.




Amikor a táska szót használom egy recept leírásában, mindig az a kép ugrik be, amikor a Besenyő családnál felordítanak: 

-Nesze Moargit, túrós táska!   és egy marék túrót csap egy retikülre:-)

Hát tessék az almás táska!



Alma töltelék (16 db párnácskához):

3-4 közepes alma, hámozva, kockázva

2 ek barna cukor

reszelt citromhéj, mézes fűszerkeverék

kandírozott narancs kocka (opciós)

3 tk keményítő 1 ek vízben feloldva

Az almát előkészítettem, egy kis vizen karamellizáltam a cukrot, majd ebben pároltam a gyümölcsöt. Állandóan kevergetve pároltam pár percet, ízesítettem, bele a narancs kocka és a citromhéj. A keményítőt feloldottam a vízben, és kevergetve besűrítettem a szószt. Félre tettem hűlni.



Tészta 16 db-hoz (ez nálunk a bukta tészta, de most ettem bele 20 dkg öregtésztát, amit aztán mikor formáztam a táskákat, akkor pedig kivettem, és eltettem a hűtőbe):

2 dkg só

6 dkg vaj

5 dkg cukor

2 egész tojás

3 dl tej

20 dkg öregtészta (elhagyható, de ha van nyugodtan használjuk)

1,5 dkg friss élesztő, vagy 7 gr szárított (ha nem teszünk öreg tésztát, akkor lehet hogy a friss élesztő lehet 2 dkg is.)

60 dkg liszt

a kenéséhez egy tojás és pár csipet cukor a szórásához



Érkezési sorrendben tettem a kenyérsütő üstjébe, az élesztőnek csináltam a liszbe egy kis krátert, le a folyadékig, és abba tettem bele, majd rá még liszt. Tészta programon indítottam.



Kivettem 20 dkg tésztát a hűtőbe, a maradék tésztát ketté vettem. Kinyújtottam jó vékonyra, a felét felosztottam 8 kockára, a felvert tojással kijelöltem a határokat, és oda púpoztam a tölteléket. Vissza hajtottam rá a tészta másik felét, és lenyomkodtam egymásra. Elvágtam pizza vágóval a darabokat, és egyesével kinyomkodtam belőle a levegőt. Megböködtem villával a tetejét, és langyos helyen kelesztettem egy órácskát.

Megkentem a tetejét tojással, megszórtam egy kis cukorral, dekorációként. 175 c-on, sütöttem 20-25 percet, majd rácson hagytam kihűlni.



Nagyon finom lett, és laktató, így az Aprónép is tudott másnap reggel vinni belőle.

3 megjegyzés:

Garffyka írta...

Max, kérek szépen egyet fénypostával :-)

Unknown írta...

Max,ma kipróbálom ezt a receptet,túrótöltelékkel és ha jól sikerül küldök nektek fénypostán.

Max írta...

Ahh, köszönjük, de mink vizuális típusok vagyunk, és a kézzel fogható dolgokat jobban szeretjük:-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin