2008. szeptember 11., csütörtök

Szüretre: túrós-szőlős rétes

Nem mondanám hogy tradicionális rétesről van szó, hiszen pár éve kezdtük el sütögetni, próbálgatni. Nem járunk szüretelni sem, azért az elnevezés, mert ilyenkor találni finom, zamatos szőlőt, ami elengedhetlen a szőlős-túrós réteshez.

Járt már a fejemben, de valahogy mindig elmaradt, de most a Morzsikáknál feltünt a fórumon, és gondoltam, én is megsütöm a mi verziónkat.

Előre bocsátom, ebben a szőlő dominál, de mindenki a saját kedvére módosítja az arányokat.


Hozzávalók (4 rúdhoz):

2 csomag (16 lap) rétestészta

50 dkg félzsíros túró

1 cs vaníliás cukor

pár csepp vanília kivonat

1 tk reszelt citromhéj

2 egész tojás és egy plussz fehérje

50-60 dkg nagyszemű, édes szőlő

8-9 tk cukor

egy marék háztartási keksz


A tojásokat a cukrokkal és a vanília kivonattal a késes aprítóban kikeverem (ha nincs akkor lehet egy habverővel is, de így gyorsabb), és apránként hozzáadom a túrót. Jól kihabosítom, majd a kekszel szilárdítom, mert a szőlő is fog egy kis levet engedni. Annyira szoktam szilárdítani, hogy azért kenni lehessen.

A szőlőt megmosom, lecsepegtetem, félbe vágom (amit kihagytam, a magot nem szedtem ki, legközelebb majd bíbelődöm vele).


A lapokat darabonként megolajozom (olajzó spray sokat segít, köszönöm JancsiBá:-)), és négyesével összerakom. Megkenem a krémmel, és elszórom rajta a szőlőszemeket.

Szorosan összetekerem, a tetejét is olajozom, majd 180-190 c°-on szép pirosra sütöm.



Egy pohárka borral, isteni beszélgetőtárs:-)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin