2008. június 14., szombat

VKF!XVI/1: Csülök tavasziasan

Mikor Gourmandula meghírdette a VKF!XVI-ot, azaz a MultikultiPikniket, gondolkoztam mit is készítsek. De azért biztos ami biztos, szóltam nagyszerű szerzőtársamnak, Pannicicának, hogy segítsen.
Hát ezt jól tettem, mert a nyári elfoglaltságom miatt nem tudtam készíteni ételt, de kedves Társam kisegített. Ez sem jó így, mert készítettünk pl.: bográcsos ételt, de ez a ballagási ünneplés keretein belül történtek, és külön postban szeretném feldolgozni.

De lássuk mit is készített Pannicica szerzőtárs:



Főétel:

Csülök tavasziasan by Pannicica

Hozzávalók:
2 db mellső csülök,
200 g sárgarépa,
200 g petrezselyemgyökér,
50 gvöröshagyma,
20 g paradicsompüré,
250 g fejtett zöldborsó,
150 g gomba,
20 gliszt,
30 g zsír,
30 g só,
1 csomó zöldpetrezselyem



A zsírt felolvasztjuk, beletesszük a finomra vágott vöröshagymát, és megfonnyasztjuk. Az előkészített csülköket besózzuk, majd a hagymás zsírba téve, kevés folyadék alá öntésével, félpuhára pároljuk. Hozzá adjuk a megtisztított és kockára vágott zöldségeket és a paradicsompürét. Az egészet majdnem puhára pároljuk. Beletesszük a cikkekre vágott gombát és a zöldborsót. A lisztet kevés párolólével simára keverjük, majd a forrásban levő csülökhöz adjuk. Kiforraljuk.
.
Forrón tálaljuk, tetejét finomra vágottpetrezselyemmel meghintjük.
Jelenleg gnocchit főztem hozzá, de simán egy szelet puha kenyérrel vagy főtt tésztával is biztos találna gazdát.
.
max kommentje: nagyon izgalmas, ha előbb nem, akkor ősszel megcsinálom

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin