2008. június 6., péntek

Tejes pite meggyel

Mindjárt azzal kezdem hogy megköszönöm a receptet.
Amikor megláttam, azonnal beleszerettem.
Ízbolygó-nál találtam, egy kicsit ugyan átpofoztam, de azért nagyon nem merültem bele, mert alapból is nagyon jó (lásd a köszönő kommenteket Ízbolygónál).

Tehát köszönöm:-)


Hozzávalók:

9 dkg barnacukor
3 tojás
pár csepp vanília kivonat
15 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dl habtejszín
1-1 csipet őrölt gyömbér és fahéj
csipet só
2 marék meggy kimagozva



A meggyet kimagozom (persze nincs meg a magozó, így kézzel-késsel, batikolt pólóval, de meg van). A tojást a vaníliával, a sóval, a fűszerekkel és a cukorral felverem, bele a tejszín, apránként a liszt és a tej. Tényleg fröcsköl ezért egy alapos törlés mindenképpen kell. A sütőformát kikenem vajjal (persze a clafoutis sütő tálat sem találom, így marad a quiche sütőt, ami inkább pie forma. de mindegy), és alaposan kilisztezem. A magozott meggyet elterítem az aljában (kósza gondolatként megfordul a fejemben, hogy lisztben megforgatom a szemeket, de elmarad, és nem is kell, ebben a csoda tésztában feljön felülre a a gyümölcs), és leöntöm a híg tésztával.



Előmelegített sütőben 170 c-on, kb 40-45 perc alatt készre sül.

max kommentje: amit a kedves Kollegína kihagyott a leírásból, az az hogy ha melegen eszel kb. 2 szeletet, akkor este nagyon fáj a hasad:-)

Köszönöm kedves Ízbolgó, már meg vannak a gondolatok a tovább fejlesztésről.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Evvel én is pont így voltam Max,szerelem első látásra, úgyhogy már csak egy pár szelet van belőle.Remélhetőleg hamarosan nekem is lesz időm bepötyögni:)

Névtelen írta...

Örülök:-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin