2008. május 22., csütörtök

Bulocski, avagy a töltött zsemle (UPDATE)

Emlékszem amikor előszőr láttam ezt az ételnevet a menzán, valami elegáns, talán szlovák népi ételt vártam. Már csak azért is mert általában második fogásként, tartalmas ételeket szoktak készíteni. Jah, általában.
Na azt a csalódást, amikor megkaptam. Hiszen ez egy sima túróval töltött zsömle. Ezt az urizálást.
Szoktunk mi is ilyet enni előtte, csak Anyukám biztos nem volt tisztában a nemzetközi ételnevekkel. Bár ez sem biztos, mert a paprikáskrumplit is szokták valami elegántos néven szólítani, de ez most nem jut eszembe, hogy hogyan.
Update: közben Anyukám reagált az írásra:
A paprikás burgonya elegánsabb neve: serpenyős rostélyos.



Hozzávalók:

4 db szikkadt zsemle (a multipékek által felpuffasztott készítmény alkalmatlan erre, mert ha kicsípjük a belét, összeesik)

25 dkg túró

2 tojás

2-3 ek cukor

3-4 ek langyos cukros tej

1 tk vaníliás cukor

mazsola (ha szeretik, én imádom, meg az aprónép is, csak Cicaanya kerüli), reszelt citromhéj



A zsemlék fedelét levágjuk, belsejét kicsípjük, és meglocsóljuk a cukros-tejjel. A tojás sárgáját a cukorral kikeverjük, bele a túró és citromhéj. Ezzel megtöltjük a zsemlét, majd a tojás fehérjéből vert habból készítünk neki sapkát.

Kivajazott sütőtálban, előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.



Létezik egy olyan verzió is, amikor a tojás habbal fellazítjuk a túrókrémet, azt merjük bele a zsemlébe, és a tetjére cukorral kikevert tejfölt teszünk, és azzal sütjük meg.

15 megjegyzés:

Gabojsza írta...

kéérek!:-)

Max írta...

Későn jövőktől csak előrendelést tudunk elfogadni:-)

Max írta...

Bocsi privát kérdés: hova tünt a fagyigép? megvettétek?

Gabojsza írta...

Nem, mert a tartálya túl nagy lett volna a mi fiókos fagyasztónkba...
A bulocskira meg legközelebb előrendelek:-)

BeckZsu írta...

Remélem, nem haragszol meg, ha kicsit pontosítok. Lehet, hogy a menzán és itt-ott bulocskinak nevezik, de az pusztán a zsemle, ill. péksütemény oroszul. A túróval töltött neve: vatruski. (Persze eredetileg nem zsemle, hanem kelt tészta fészekben túrós töltelék.) Mindettől eltekintve finom, én is nagyon szeretem.

Max írta...

Zsú: köszi, semmi gond, nem voltam magamban teljesen biztos, rákerestem a gugliban, de ott is így dobta ki, szerintem így rögződött a köztudatban:-)

Millie írta...

Úristen, de guszták! Nem ér közizgatni!!!! :-D
Millie

Névtelen írta...

A paprikás burgonya elegánsabb neve:serpenyős rostélyos.

Névtelen írta...

Elnézést, hogy ilyen régi posztra reagálok, de talán valaki még olvassa, ahogyan én is rátaláltam. A paprikás krumpli másik neve gránátos kocka. A serpenyős rostélyos az rostélyos - azaz húsétel, igaz, krumplival. A paprikás krumpli lényegileg krumpliétel (csórók kajája), bár opcionálisan (felkapaszkodott csóróknak) lehet bele pakolni kolbászt, husit, ízlés szerint. Nekem kedvenc kajám amúgy, a csórózás nem leszólásképp, hanem gasztro-történeti értelemben gondoltam.
Üdv. Csilla

Unknown írta...

A gránátos kocka nem a paprikás krumpli, hanem a krumplis tészta másik neve.

Gabriella írta...

Gyermekkorom kedvenc édessége. A tetejére mi viszont vissza raktuk simán a zsemi tetejét.

Max írta...

Gabriella!

wow!! mindig azon gondolkoztunk, hová lesz a sok tető:-))

Unknown írta...

Tényleg,hova lesz?

Max írta...

Szerintem kitunkolják vele a túrós tálat:-)

Unknown írta...

Hát én nagyon öreg vagyok...boldogult ifjúságomban az 'orosz kultúra házában' árultak "bulocski" címen olyan töltött zsemlét, amiben- fúú, de fincsi- volt gomba, sonka, tojás (egész beleütve) talán kis kóbor bacon is volt benne. (jóó, nem baconnak hívták, csak mink, a művelt albánok tudtuk: najez bacon!)Hát ez a kis cukros izé most meglepett!És túró a közelében sem volt...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin