2008. április 18., péntek

Egy kis tzaziki


Amikor először kóstóltam a tzazikit (czacikit), azonnal megkedveltem. Sokat és sokszor készítettem, de mindig változott, alakult a saláta. Aztán amikor elkezdtem készíteni a házi krémsajtot, attól fogva ehhez is lecsepegtettem a joghurtot. Kevésbé ázik el a dolog, megfelelően krémes lesz az állaga. Érdemes megnézni, hogy az alatt a röpke kb. két óra alatt, mennyi savó válik ki a joghurtból.




Hozzávalók:

2 doboz 450 gr-os natur joghurt,
3 db kemény kígyó uborka
1-2 gerezd fokhagyma
extra szűz olívaolaj, só, bors



Az uborkát alaposan lecsutakolom, és durvára reszelem. Sózom, majd egy szűrőkanálban félre teszem csepegni. A joghurtot kikaparom a dobozból, bele egy tiszta póló/géz anyagba, és azt is szűrőbe teszem csöpögni. Hagyom állni kb. 2 órát.



A joghurtot kikeverem az olajjal, ízesítem, belereszelem a fokhagymát. Az uborkát kicsavarom, és egy hablapáttal óvatosan összekeverem az egészet.



Fedeles műanyag edényben teszem a hűtőbe, mert erős az illata.
Nem tudom meddig fogyasztható, mert a másnap reggelnél tovább egyik sem maradt meg. Tökéletes "csak úgy evéshez", vagy grillezéshez, piknikhez.
Hozzá egy könnyű rozé vagy siller, egy szeletke rozsos-magos kenyér, és éljen a mediterrán "fílíing".

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

IMÁDOM!!!
Nem felejtettem ám el válaszolni a kördésre, de elhavazódtam...:-( Igyekszem.

Mamma írta...

Végre egy nagyon jó, autentikus leírás a tzatzikiről!:-)))
Én is nagyon!!

Csupán annyit tennék hozzá, hogy az uborka magját is kiszedem, így még szárazabb lesz, bár a képen látszik, hogy megáll benne a kanál, ilyennek kell lennie!:-)).
Eredileg még római köményt és friss mentát is szoktak beletenni, még "keletiesebb" íze lesz.

Max írta...

Köszönöm!
Vívódtam a magok miatt, de egyrészt alig maradt volna uborka, a másik ha így kicsavarom, akkor megvan az az állag amit szeretnék. A mentát kedvelem, csak a család szerint úgy túl fogkrém ízű.

Névtelen írta...

Mi is épp így szeretjük, azt hiszem a gyerekeknél nem lenne maradéktalan a lelkesédés a keleti verzióra.Jó ez így, fokhagymával:)))
Hozzá meg főzzünk Max, egy kis gyrost, légyszi! :)))
És végre valaki, aki kicsavarja az uborkát, mint én!!!
Amikor anyósom látta az uborkacsavarást-merthogy én a sima ubisalihoz is csavarom-,úgy nézett rám, mint egy ufora. De én így tanultam a nagyimtól, szerintem is így finom:)
Lilian

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin