2008. március 12., szerda

Focaccia by Ayame

Remélem jól írtam le a fokaccsa-t, próbáltam megkeresni, JamieO egyik könyvében így találtam, tehát ez lesz. Ayame (a lányom, Kitty az eredeti neve, de van ez a japán őrület, azóta Aya névre is hallgat) találta ki. Egész délelőtt együtt voltunk (megmártóztunk a magyar egészségügy mély vizében), és akkor találta ki. Nem rossz választás, mindenki kedveli.


Focaccia (fokaccsa) Ayame kedvére:

Egy adag fehér kenyér tészta, két felé véve.

Első a kolbászos-tojásos: fél adag tészta kinyújtva egy tepsire, 3-4 ek tejföl elkverve 1 tk pirosarannyal, 3 db főtt tojás, 10 dkg száraz kolbász, 5 dkg pulyka sonka, 10 dkg reszelt félkemény sajt (pl. trappista, gouda, edami)



A tésztát megkenem a piros tejföllel, ráteszem a csíkokra vágott tojást és sonkát. A kolbászt félkarikára vágom, azt is rá és megszórom a reszelt sajttal.



Előmelegített sütőben, kelesztés nélkül sütöm, 210 c-on 20-25 percet. Közben elkészítem a másikat.




Második a sonkás-sajtos: fél adag tészta kinyújtva egy tepsire, 3-4 ek tejföl elkverve 1 tk pirosarannyal, 20 dkg pulyka sonka, 15 dkg reszelt félkemény sajt (pl. trappista, gouda, edami)


Miután végzett az első, sütöm a másikat. Ugyanúgy, a meleg sütőben mehet, de lehet hogy ehhez kevesebb idő is elég.

Tálalás, még csak vágjuk de már jön a szokásos kérdés: holnap vihetek ilyet?

persze ha marad!

jó, de akkor ne egyetek sokat:-))

Mielőtt bárki jelentkezne, az Aprónép összerakta a maradékot holnapra.

Jamie Oliver után szabadon.

1 megjegyzés:

libra írta...

Bravo, Aya! Tudtam, hogy ügyes lány vagy!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin