2008. február 21., csütörtök

Elveszett szalagok.....

Elvesztek a szalagok:-(((, a fánkomról:-))
Valamiért az elején még volt olyan aminek volt, de aztán elvesztek. Mármint a szalagok. Nagy duzzogva megettük, így szalag nélkül, mondjuk az ízén ez nem változtatott, nagyon finom volt.
Nyomoztam egy kicsit, miért is történhetett ez a katasztrófa.
- túl forró volt az olaj?
- túl sokáig kelt?..stb

Nem tudom, de majd legközelebb módosítok és beszámolok a végeredményről.



De addig is lássuk ezt.

Szalagos ( szalag nélküli ) fánk:

1 ek olaj, 5 dkg vaj, 5 dkg cukor, 1 kk só, 2 tojás sárgája, 300 ml tej, 500 gr sima liszt ( BL55 ), 7 gr szárított élesztő
Érkezési sorrendben, szoba hőmérsékletűen, kenyérsütő, tészta program ( 1 ó 50 p ).


A kész tésztát kinyújtom, és egy szaggatóval kiszaggatom, majd letakarva kelesztem még 25-30 percet.


Közepesen meleg olajban kezdem sütni, arra figyelve, hogy ami most a tálcán felül van, az fele kerüljön az olajba. Amíg sűl addig most letakarom, majd pár perc múlva megfordítom, de ilyenkor már nem kell letakarni.


Itt még meg van a szalag!!!



Cicaanya és a Soma porcukorral szórva fogyasztja, Aya és én pedig lekvárral, jelen esetben házi cseresznye lekvárral ettük.

De hova tünt a szalagom????

2 megjegyzés:

ildinko írta...

Szia Max!
A képek alapján az a baj, hogy habzott az olaj. Én is próbálkozok mostanában a fánkkal, és egyszer volt ilyen - mikor túl sok liszt ragadt a fánkokra, és aztán belehullott az olajba, ami felhabzott. És ahogy látom, nálad is lisztesek voltak a fánkok - talán jobb liszt nélkül vagy minimális liszttel nyújtani, de valakinél olvastam, hogy olajozza a deszkát. Meg persze az is lehet, hogy forró volt az olaj, de ahhoz már igazán nem értek... :)
Nem tudom, igazam van-e, csupáncsak a saját próbálkozásaim eredménye alapján írtam. :)

Max írta...

Köszi!!

Majd megpróbálom úgy, mert igény van rá, végül is Nekik mindegy hoyg szalag vagy nemszalag:-))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin