2008. február 4., hétfő

A CornDog, avagy malackák a pácban:-))

Az ideális bulikaja, a Barátaink kedvence, a CornDog!

Bocsika hogy ennyire transzba estem de ezt tényleg mindenki imádja. Akinek eddig csináltuk/kínáltuk mind elkérte a receptet és megcsinálta. Komolyan. Imádjuk, csak mindig elfelejtem hogy hova tettem a cetlit a recepttel, és lázas kutatás hogy tudjak csinálni. De most archíváltam, és most már meg lesz.

Fontos!!: csak jó minőségű virsliből lehet csinálni, mert a gagyi az puffog-prüszköl a víztartalom miatt az olajban.


CornDog ( 5 pár /regnum/ juhbeles virslihez, és buliból 2 vastagabb karika párizsihoz ) tésztája:

Nedves rész: 1 tojás, 2 ek cukor, 1/2 csésze ( + egy kicsi ) tej, ezeket jól kikeverem

Száraz rész: 1/2 csésze sima liszt és 1/2 csésze kukorica liszt, szitálva, ebbe 1/2 tk só, és 1/2 zacsi sütőpor keverve.

A száraz részt egyenletesen adagolva belekeverem a nedves részbe, ha kell akkor korrigálok, a lényeg hogy tapadjon meg a husin.


A virsliket 3 egyenletes darabra vágom, és mindegyikbe döfök egy fogpiszkálót, annyira hogy meg tudjam fogni.

Kicsi, de mély edénybe olajat hevítek, annyit hogy elmerüljön benne. Nem kell nagy edény, nagyon gyorsan sül, hamar végzünk vele.


A fogpiszkánál fogva bemerítem a tésztába, megforgatom, és azonnal az olajba merítem. 5 db-ot sütöttem egyszerre, és villával forgattam. Azért hívom malackáknak (is), mert lesz egy kis farkincája. Papírtörlőre szedem.



Hát nem bírtam magammal, ki kellett próbálnom párizsival is. Volt otthon füstölt pulyka párizsi, ( mostanában ezt a rúd változatot veszem, és mindig frissen szelem, de ebből rántottunk is ), isteni azzal is.


Mártogatóssal tálalom, egy kis joghurttal lazított majonézzel, vagy grill szósszal ( mustár és ketchup 1:1 keveréke ), de nagyon fini egy kis fokhagymás tejföllel is.

Ideális egy kártyapartihoz, de "hónap végén"is ideális, laktató.

Itóka: egy bögre natur gyümölcs tea ( se cukor, se citrom, élvezzük az ízeket )

7 megjegyzés:

Zsu írta...

Ez tényleg nagyon finom, én a Nélkülözhetetlen Vendégvár falatok című szakácskönyvben találtam rá, a vendégek is szerették :) Igaz már rég csináltam, lassan itt lenne az ideje.

Sütis néne írta...

lehet hogy most nagyon hozzá nem értőnek fogok kinézni, de akkor is megkérdem, a virslit meg kell előtte főzni, vagy nem? :-S

Max írta...

Kedves Néne!

Én nem szoktam megfőzni, mert amíg az olajban van , addig átmelegszik. Igazából előfőzött termékről van szó, de ha gondolod ne főzd, ( mert akkor vizet vesz föl, és akkor robbog ), hanem párold meg egy kicsit.

Névtelen írta...

Kedves Max!
A juhbeles virslit is "ki kell lakoltatni" a héjjából tésztába mártás elött? A hét végén csinálnám.
Később majd választok valami nevet.üdv!

Max írta...

Kedves Névtelen!

Én nem szoktam kicsomagolni a juhbeles virslit (regnum vagy pick), mert elméletileg az emészthető, meg nehéz is leszedni, nem úgy mint egy műbelest.
Jó névválasztást:-))

Névtelen írta...

Szia Max!

A hétvégén én is kipróbáltam, izlett is a családnak, de nagyon olajos lett, alig tudtam leitatni a nagyját. Nincs valami jó tipped erre?

Köszi!

Névtelen írta...

A tv-ben láttam a CornDogot a Fald fel Amerikát! sorozatban, ezt nekem is ki kellett próbálnom :) Én egy kis Vegetát is tettem a tésztájába, nagyon finom, a család is imádja! Köszi szépen!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin