2008. január 18., péntek

VKF! XII.-Toncsi azaz a TONhalas CSIga




Meghirdettem a Morzsikák között a VKF! XII.-n való közös részvételt.
Jöttek is az ötletek, de sajna nagy részük a friss tengeri kincs ellátási problémák miatt kiesett. Ami az elejétől bent volt a dobogósok között az Pannicica tonhalas csigája.
Bár az eredetit egy kicsit átdolgoztam, az érdem Panniciáé. Amikor olvastam az ötletét és fejben összefőztem, azonnal tudtam, ezt meg kell csinálnom, de azt őszintén sajnálom hogy nem tudom megkínálni belőle a kitalálóját.


Ideális előétel/bulikaja, viszonylag gyorsan elkészíthető, kártyázáshoz ideális ( jól lehet rá inni .-)) )

Toncsi/Tonhalas csiga ( ami akár lehetne hasé is ):

Tészta: 50 dkg fagyasztott leveles tészta, előző napon a hütőbe téve, ahol szépen kienged.



Krém: 1 db 185 gr-os olíva olajban eltett tonhalfilé, 1 db tejszínes tömlős sajt, 2 ek tejföl, 1 tk szárított kapor, 1 tk petrezselyem zöldje, só, őrölt bors.

Alaposan kikeverve, a hűtőben érlelve kb. 1 órát.

Feltét: egy harmadnyi kígyó uborka nagyon vékonyra szelve ( én a burgonya hámozóval csináltam.), 1 kis kaliforniai paprika fele vékonyra vágva, 1 tojás sárgája a kenéshez.


Kinyújtom a tésztát kb 1/2 cm-esre, és megkenem a krémmel.


Szépen elrendezem az uborkát és a paprikát, figyelve arra hogy mindenhova egyenletesen jusson.


Óvatosan felkeverjük és formára vágjuk.

Tojássárgájával megkenjük, és előmelegített sütőben 220 c-on, kb 30-35 perc alatt ropogós pirosra sütjük.

Hát Pannicica köszönjük, nagyon finom lett. Remélem megcsinálod és megírod hogy milyen lett.

Italajánlat/itókák: rajnai rizling vagy egy jó kis badacsonyi olaszrizling.

4 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Max, SOS küldjél kérlek egy címet, adnám fel a sütőpapírt, mert a következő napokban nem jutok el postára :-))

Névtelen írta...

Garffyka: Hű Max és Pannicica, ehhez az ubi kivételével minden van otthon, hazafele vagy reggel veszek és meg is csinálom :-)

libra írta...

Hú, ez nagyon fincsi lehet!!!!!

Zsuci írta...

Hát bocs, de ezt a receptet senkinek nem fogom továbbadni... majd inkább csak bezsebelem a dicséreteket :-)
Fantasztikusan finom mégis egyszerü és gyors, tökéletes vendégváró vagy könnyed vacsi.
Leveles tésztás recepteket még még még!!
KÖSZI!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin