2008. január 17., csütörtök

Pizza 4ever!

Két kamasz gyermekkel a pizza szinte akár napi étek is lehetne. Tipikusan az a kaja, amire még senki nem mondott nemet. Viszont ha a házhoz szállított verziót követed akkor költséges. Ezért jön a házi változat.
Feltétnek csak a fantázia szabhat határt, ezért most azt írom le amit készítettem.
A dolog előre megfontolt volt, de így sem több a munka mint 25 perc, plussz a tészta kelesztése és sütése, viszont a recept az előre programozható fajtából való, akár reggel is felkészítheted, és mire hazaérsz ott a kész tészta.


Alaptészta: 2 ek olíva olaj, 4 ek étolaj, 2 dkg só, 2 dkg cukor, 320 ml víz, 10 dkg rétesliszt, 54 dkg liszt, 11 gr szárított élesztő ( ha valaki még akarja fokozni, tegyen a tészta vizébe 2 ek szárított oreganót ).

Ebből a mennyiségből 2 db a képen látható tepsi jön ki. Tészta programon indítom.


Feltét 1: a tészta kinyújtva a tepsi méretére, 2-3 ek pizza szósz ( spar tubusos terméke, sajnálom, de ezt még nem készítettem saját magam, de úgy gondolom, hogy a hűtő aljában mindig elfér egy tubus, olyan aranytartaléknak :-)) ), 8 szelet csülök sonka, ezzel teljesen beborítom az alját, erre kb 20 dkg reszelet sajt, lehetőleg valami félkemény ( pl. edami, gouda, jobb trappista..st. ), 1/2 fej lilahagyma félfőre, vékonyra vágva, 10 dk kolzsvári szalonna gyufára vágva, 4 ek kukorica ( lecsepegtetett konzerv ), 1 fej szép csiperke vékonyra vágva, és 1 db mozzarella golyó fele szép vékonyra tépve, és abszolúte véletlenszerüen elszórva.



Ez volt a felnőtt verzió, előmelegített sütőben 220 c-on kb 25 perc alatt megsütve.


Feltét 2: a kinyújtott tészta, 3 ek pizza szósz, 8 szelet gépsonka, lerakva, sajt az előbbiek szerint, erre kb 5 dkg paprikás szalámi és 5 dkg téliszalámi széttépkedve, szétszórva, 4 ek kukorica, 1 gomba szeletelve, és erre a mozzarella másik fele.


Ez addig várakozik míg az első sül, csere, az első addig rácson/pizza tányéron pihen.



Hatfelé szoktam vágni, méretileg megfigyeltem hogy általában 2 db simán elmegy mindenkinek, a maradékot meg elviszi reggel az aprónép tízórai gyanánt.

Biztos érdemes lenne kikalkulálni hogy mennyiben van, de igazából már próbáltam rábeszélni őket hogy hívjuk a "motorospizzást", de inkább ezt választják.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Garffyka: Kedves Max, ne is csodálkozz, ha csemetéid inkább a saját készítésű, hazai pizzát választják a motorosfutáros verzió helyett. Elolvastam és érzem az ízét és korog a gyomrom :-)

Gabojsza írta...

Szerencsém, hogy már túl vagyok az ebéden .-) A házhozszállítós meg nem csak drága, de néha ehetetlen (is).

Névtelen írta...

WOW!!! Hát ez naaaaagyon finom! Ez az elsö pizzám, eddig meg sem próbálkoztam vele. Gondoltam olyan jót mint amit rendel az ember a "profiktól" én nem tudok. Hát hála Neked kedves Max tévedtem. Ezer köszönet a receptért!!!!!!!
Zsuci

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin