2008. január 8., kedd

Maradékból finomat: húsos ravioli

Maradékból finomat, hmmm de jól is hangzik.
De mire is gondolok?
Amikor azt a feladatot kapom hogy vegyek valami husit, akkor a csirkecomb, a csontos csirkemell, és a hosszú sertés karaj csonttal a favorit. A leeső csontokat általában raktárazom a fagyasztóban, kíváló leves alap, és a kifőtt hús foszlány ( ami azért néha tetemes mennyiség is lehet ), de ezt már sokszor taglaltam, hogy micsoda lehetőségeket rejt magában.

Nézzük ez mit is takar: találtam a fagysztó fiókban kb 60 dkg főtt sertés húst, karajcsontról.
Készítettem belőle egy hús krémet: a főtt hús, 1 kis fej vöröshagyma és 2-3 gerezd fokhagyma durvára vágva, 1 tubus natúr krémsajt, 1 ek reszelt torma, 2-3 ek tejföl, 2 ek mustár, só, bors, szárított petrezselyem és metélő hagyma. Ezeket a késes robotgépben összepürésítettem, és addig tunnigoltam míg egy jó állagú krém lett belőle.




Amíg a krémet készítettem, addig Cicaanya 40 dkg liszt, 2 tojás, és kb. 1,5 dl víz segítségével tésztát gyúrt .


Ezt a nyújtógéppel kinyújtozza egészen az 1 méretig, de mindig figyelt arra hogy egy szép "sálat" kapjon. Aztán lehívta Ayamét, hogy mint kuktát szeretné alkalmazni.




A "sálakat" kiterítették, egyik oldalára kis kupacokat raktak, körbe kenték vízbe mártott kenőecsettel, ráhajtották a másik felét, lenyomkodták, elvágták a derelye vágóval, majd minden darabot kézzel formáztak, kinyomkodták belőle a levegőt, és jól összenyomkodták.





Közben én felforraltam a főzővizet, és készítettem egy kis egyszerű tejfölös mártást.




Egy nagy edényben, kb. 2 dl olajat melegítettem, majd erre ráöntöttem egy nagy pohár ( 450 gr-os ) tejfölt és pár csepp fokhagymás olajat. Állandó kevergetés mellett felforraltam, sóztam, borsoztam, és ebbe még melegen bele forgattam a kifőtt raviolikat.




Amikor az összes párnácskát kifőztem, óvatosan össze rázogattam az olajos tejföllel.
Tálaláskor reszelt sajtot tettünk rá.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin