2008. január 11., péntek

Kicsi Vú túrós zsemléje by max

Amikor bolyongok a gasztroblogok között, mindig találok valami különlegességet és újdonságot. Találtam.
Felfigyeltem a DNK-ra ( DagasztásNélküliKenyér ), és egy kicsit kutattam utána és akkor találtam Kicsi Vú oldalára, és ott a kicsi Vú túrós zsemléjét.
Évvégi búcsúzó Morzsika levelemben aztán elküldtem a receptet, hogy a Morzsikák tanulmányozzák, és beszéljük meg.
Nem beszéltük meg, de azért sikerült felkelteni az érdeklődést, és Pannicica elkészítette és el is küldte a képét.



Pannicica/Viki csodás zsemléi, nagyon guszták lettek, és a leírás szerint nagyon finom lett.

Hát én is kedvet kaptam, és egy kis módosítással elkészítettem.

Túrós zsemle Kicsi Vú ihletése alapján, by max:



Hozzávalók 8 darabhoz:
25 dkg túró, 12 ek tej ( 1,5%-os ), 1 tk só, 4 ek olíva olaj, 6 ek napraforgó olaj, ezek egy edényben kikeverve.
30 dkg liszt, 6 dkg rétes liszt, 12 g sütőpor, 2 tk szódabikarbóna, ez szitálva, és ehhez 2 ek szezámmag, 1 ek napraforgó mag, 1 ek tökmag

Apránként belekeverem az olajos túróba a lisztes magokat. Egy kellemes állagú tésztát kapok, ha kell még szilárdítható liszttel ( mindig elől hagyok egy kis lisztet, az ún. mankóliszt ).



Erősen lisztezett gyúrótáblára teszem, átgyúrom, és megformázom egy hengerré. Megszórom liszttel, és letakarom, pihentetem 30 percet.





Nyolc egyforma darabra vágom, megformázom, sütőpapírra teszem. A tetejét bevágom, és tejjel megkenem ( a tetejét is meglehet még szórni, csak elfogyott a szezámmag :-(( ) .




200 c-ra melegített sütőben 25-30 perc alatt ropogós pirosra sütöm. Rácsra szedve kihűtöm.

Tessék elzárni, mert mindenki megjelent az illatokra és azonnal enni akart belőle:-))

1 megjegyzés:

Piszke írta...

addig tologattam, míg lemaradtam...én is megcsináltam újév után, és azóta majdnem naponta esszük.na majd felteszem ha odajutok én is.(igaz ezt írtam kicsivúnak is kéthete)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin