2008. január 1., kedd

Újév köszöntő étkek 1. lencse

Boldog Új évet Kívánok!

Kihasználva az ünnep adta alkalmat merüljünk el az újévet köszöntő, babonákkal kisért étkekben. Kezdetnek lencse, amit ki kellene szakítani az újév-leves-főzelék háromszög rabságából.
Legyen egy könnyű saláta.

Újévi lencsesaláta: 50 dkg gyors lencse ( by legume ), 1 fej vöröshagyma, 2-3 babérlevél, só, bors,

Reggel beáztattam a lencsét, úgy kb. 2 órára, utána felforraltam annyi sós vízben ami ellepte, és forralva főztem 10 percig. ( erre azért van szükség, hogy ne okozzon puffadást a lencse ) A főzöléből leszűrtem, átöblítettem, lecsöpögtettem. Újra feltettem főni annyi vízben ami kb. 2 ujjnyival felette volt a lencsének. A főzővízbe rakom a babért, és sózom borsozom. Főzöm addig mig a lencse megpuhul. Ha kész, akkor leszűröm, és félre teszem, és elkészítem az öntetet.





A lencse felét egy üvegtálba teszem, rászórom a negyedekre vágott, és vékonyan felszeletelt hagymát, és a lencse másik felét, és óvatosan átkeverjük.

Saláta öntet: 3 ek ecet, 3 ek cukor, 3 dl víz alaposan kikeverve, és a hagymával összekevert lencsére öntöm.

Dúsítható egy kis főtt hússal, virslivel, de nagyon finom sajt kockákkal is.




A babona szerint gazdagságot hoz ha lencsét eszünk újévkor.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin