2008. január 28., hétfő

Elkéstem? VKF! XII. Kék sajtos makréla tekercs


Mindig szerettem volna valami kéksajtos-halas dolgot készíteni. Útban hazafelé, összeállt a fejemben, hogy is legyen. Remélem még nem késtem el, bár Gabojsza még lóg az édességgel, addig remélem becsúszom. Szerettem vona az egyensúlyt megtalálni, hiszen a kéksajt eléggé karakteres, ezért csak óvatosan adagoltam.

Szóval a hal, volt a fagyasztóban még három darab egész makréla, azt éjjel kiengedtem, és kifiléztem. A makrélát leválasztottam a törzsről, majd egy kis csipesszel kiszedegettem a hal közepén lévő szálkákat. Természetesen készíthető bármilyen halfiléből, de a makrélának van egy kicsit erős jellegzetes íze, ezért is választottam ( meg ez volt otthol ).


Hozzávalók: 6 db halfilé, besózva, borsozva. 4 szelet bacon, 5 dkg kéksajt, 1 tubus natur krémsajt, 1/2 kaliforniai paprika, 1 tk kapor,

A kéksajtot összetöröm villával, belekeverem a krémsajtot, és a fűszereket. A paprikát vékony csíkokra vágom.


Dupla réteg folpackot terítek egy vágólapra, 3 filét egymás mellé teszek, az elejére 2 bacon terítek keresztben, erre a krém felét, majd a paprika csíkokat. Óvatosan feltekerem, és mint a szaloncukornál, a két végét alaposan megtekerem. A másik felével ugyanígy.

Pároló betétes edényben forró víz felett kb. 30 percet párolom.


Köretnek egy szelet pirított rozskenyeret adok. A hő hatására megolvad a kéksajt, az kifolyik és egy isteni mártásban úszik a finom párolt halacska. Jó étvágyat hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin