2007. november 9., péntek

Márton napi liba(comb)

Márton napja lészen vasárnap,
és már pénteken nem kaptunk liba húst. Ráérezve a problémára, és az eddigi évek tapasztalatára, október elején megvettük mirelit formában.Tudom pfúj mirelit, nem baj de legalább van, mármint libacomb. Kicsit randák voltak szegénykéim, szőrősek is zsírosak is.
Alapos mosdatás és epilálás után, a csontok mellett bevágtam, a bőrét beirdaltam hogy jobban ki tudjon sülni a zsír, meg aztán úgy is lehúzom róla tálalás elött.



Kis zsebeket vágtam a húsba, és abba fokhagyma darabokat dugdostam. Sóztam, borsoztam, de csak a húsos felét.


Forró serpenyőben, egy kis kanálka olajon, ( tényleg csak egy pici, annyi hogy ne kapjon le az első comb bőre ) szépen lepirítottam bőrős oldalát, majd a másik felét, kivettem a serpenyőből és a visszamaradt zsiradékban 1/2 fej vöröshagymát és 2 gerezd fokhagymát lesütöttem.


Tűzálló tálba olvasztottam 20-30 dkg liba zsírt ( tudom hogy egézségtelen, meg pfúj, meg koleszterin, de így nem szárad ki a hús sülés közben ), rá öntöttem a serpenyőből a hagymákat, és bele fektettem a combokat.


160-170 c-os sütőben alufólia alatt, kb egy órát sütöm, majd leveszem a fóliát ( hölgyeim csőcsere a szoliban!!) és pirítom még egy kicsit, mondjuk úgy 20 percet.
Nagyon sok függ a liba korától, ezért az óra letelte után megböktem egy hegyes késsel, és már akkor is puhának tünt, de biztos ami biztos.



Hagyom kihűlni a zsírban, és elteszem a kamrába hüvösre, és majd vasárnap délben kimelegítem.
Meg fogom örökíteni a tálalást egy üveg friss idei borral.
Köretként a régebben említett rozamringos krumpli lesz, házi cékla salátával.

Ne felejtsétek: " aki Márton napján libát nem eszik az jövöre éhezik, aki újbort nem iszik, az biza jövőre szomjazik"!!!!

Meg aztán megmondta a drága Lévai Ferenc ( TVPaprika, Halország c. műsorából ), hogy: "nincs rondább halál a férfiaknál mint a szomjhalál"!!

4 megjegyzés:

libra írta...

Jól néz ki a liba!
Ma viszont lenne egy kérdésem hozzád. Vettem egy szép ananászt. Megennék a családom tagjai, de nem tudom, hogy hogyan kell megpucolni. ...Most ne nevess!...Mivel én nem szeretem, soha sem vettem, de a középső gyerkőc él-hal érte (állítólag), meg a többiek is kipróbálnák. Szóval szekercével, késsel vagy valami mással essek neki és hogyan?
Van esetleg valami jó recepted is?
Üdv!

Max írta...

Oké!

Vágd le az alját és a tetejét egy éles késssel kb 2 cm-nél, aztán attól függ hogy mit is szeretnél vele, le kell vágni a héját. Talán legegyszerübb, ha negyedekre vágod és annak akkor könnyebb levágni a héját. A héja vastag, kövesd a késsel a formáját, azok a benövéseket is vágd le. Sok lesz a veszteség, utána a közepén van egy fás rész, azt is ki kell vágni.
Elöször kóstóljátok meg natur ( legközelebb kezdj egy light beföttel, gyors, olcsó, tiszta ). Lehet grillezni, de almával és egy kis joghurttal leturmixolva is fincsi. Szereti még a barna cukrot rummal, esetelg flambírozva.
Aztán egy kis fahéjas cukorban megforgatva, serpenyöben karamellizálva ( csöpög, tocsog, jól összekenehtö minden ).
Jó szórakozást!!!

libra írta...

Köszönöm, kedves Max!

Névtelen írta...

Garffyka: Max, ez nagyon jól néz, ínycsiklandó :-)
A libahusis szólást tudtam, a szomjhalálost nem, nagyon tetszik, elmondom a páromnak.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin