2009. október 6., kedd

Gomba doboz

Pontosan egy hónappal ezelőtt beruháztam egy hirtelen ötlettől vezérelve, egy (fehér)csiperke gomba termő dobozra. Az leírásnak megfelelően elindítottuk.

Kell neki 3 hét, amíg a gomba fonalak életre kelnek, és utána 4-5 termés hullámot igér a leírás.






A három hét letelte után már hozott kb. 20 dkg gombát, amit már el is használtunk.





Ez pedig a mai esti állapot, reggel ismét lehet szedni pár fejet, és látszik a többi is, ami növésben van.





A dobozt a gazda(g)ságosban vettük és 999 huf volt. A garázsban van lerakva, mellette a vödörben víz, és lehetőleg naponta spriccelővel nedvesítve. Úgy nézem működik.

Ha valakinek ezzel sikerült kedvet csinálnom, péntektől ismét a polcokon lesz, láttam az újságban.

Jó gombászást!

17 megjegyzés:

Edit (Esc) írta...

Megall az esz, hogy mik vannak!

Chef Viki írta...

Utoljára gyerekkoromban találkoztam ilyennel a biciklitárolónkban :-) Apámnak nagy volt a lelkesedése, aztán persze minket, gyerekeket zargatott le az emeletről locsolni-gondozni :-)

A termés meg ott öregedett el a zsákon. Akkor még tényleg gyerek voltam, nem vettem a kezembe a fakanalat, mint irányítást :-D

Karulino írta...

Húúú! Sosem láttam ilyet, de jópofa. :)

Ági, aki főz írta...

Én is nézegettem a múltkor az akciós újságban, már csak egy garázs kellene hozzá! Nagyon jópofa ötletnek tartom.

"saját levében" írta...

Hordozható erdei tisztás! A benzinkutaknál láttam, de még nem vettem.

Max írta...

Hát igen, de milyen jól mutat a postban, hogy szedtem pár saját gombát:-)

Már régebben is láttam és akkor is tetszett, de most rá szántam magam, és nem bánom!

Aki teheti próbálja ki!!

Névtelen írta...

Mi próbálkoztunk vele 2 éve, de csak bepenészedni volt hajlandó. Ki tudja mióta volt a boltban. Örülök, hogy Neked sikered van vele.
Orsi

Max írta...

Orsi: az oldalán rajta van, meddig lehet elindítani, és az nov. eleje volt, gondolom addig él a gombafonal. aztán kihal. Sikerült és örülök neki, ma is szedtem két szép fejet.

egycsipet írta...

Régóta nézegetem én is, de még nem vágtam bele. Na majd ezután... ;)

Süti Bazár írta...

Nekem is volt ilyen tavaly. 1 db gomba termett rajta, de az kb. 15 cm átmérőjű volt. Valamit nagyon nem jól csináltam... :-))

szepyke írta...

Az mit jelent, hogy 4-5 terméshullámot igér? Egy terméshullám mennyi gomba?

Érthetően írtam? Egyébként kész vagyok, hogy már otthon is "keltethetek" gombát, hát, tiszta nyugat...

:)))))))))

Max írta...

Egycsipet: hajrá, csak ajánlani tudom!

Yasmine: akkor én azt már túl szárnyaltam:-)

Szepy: nem tudok pontos adatot, de majd referálok. Mondjuk ez még messze van az általad bemutatott londonitúrán látottaktól:-DD

szepyke írta...

Miért lenne messz???
Ott azt hiszik, hogy a petrezselyem magról nő!

Nem tudják, hogy az "alja" a fehérrépa, mert nincs náluk olyan...
Gondolod, hogy gombát termelnek otthon??? Nem hinném, annál kényelmesebbek! (Mondjuk, lehet,hogy igazuk van...) :)))

Garffyka írta...

Max, hajrá, Észüleim évekig termesztettek csiperkét, nagyon hasonló táptalajjal, mint te vettél. Nincs is jobb, mint a magadtermesztette-szedte csiperke, az mindig frissen szedett :)

SZEPY, persze, hogy nem tudják, hiszen a krumplit pucolva, a hagymát felkockázva tudják megvenni ... mi meg csodálkozunk, honnan termelődik az a rengeteg felesleges szemét, elpusztíthatatlan műanyag zacskók, stb.

final fantasy írta...

Szia!
Hol lehet ilyen gombadobozt szerezni?

Max írta...

FF: az utolsó sor rejti a választ:
A dobozt a gazda(g)ságosban vettük és 999 huf volt.

(tecso:-))

Névtelen írta...

Mi is vettünk. Majd beteszem a kertesház vízóraaknájába. Prersze előtte a csigákat ki kell onnan lakoltatni. A csirkék nagyon szeretik a házatlan és házas csigákat is.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin